Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Az árazás mindig is egy kritikus pontja a vállalkozásoknak, beszélhetünk az indulókról, kezdőkről vagy olyanokról, akik régebb óta vannak a piacon.
Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Szem előtt kell tartani, hogy mit kínálsz, mit diktál a piaci árfolyam, amit kínálsz, annak milyen előállítási költsége van és hogy mekkora a haszonkulcs. Ha ezekkel mindeddig hadilábon álltál, de szeretnéd megérteni, hogy a digitális ügynökségek mi alapján áraznak, akkor most segítünk képbe kerülni!

Ez mind benne van!

Első körben tisztázásra szorul, hogy nem egy marketing szakember látja el a teljes feladatkört, hanem feladatrészekre specializálódott szakemberek dolgoznak összhangban. Gondolj itt SEO és PPC specialistára, valamint marketingszakemberre. Egy ilyen ár tartalmazza az ügynökségi díjakat, a munkavállalók projektre terhelhető bérköltséget, azok járulékait, különböző koordinációs költségeket, esetleges gyártási díjakat, irodai költségeket, képzés díjakat és egyértelműen a tervezett profitot.

Mi határozza meg az árakat?

A kalkulált büdzsét meghatározza a digitális marketing ügynökség elért eredményei, referenciái, amelyekre magasabbat árat lehet kiszabni, valamint az ügyfél - azaz a Te célod és elvárásaid. Ilyen például a cég mérete, ügyfélköre, a megszólítandó célközönség mérete.

Tipikus árazási modellek

Az árazási modellek célja az optimális büdzsé megteremtése a lehető legdinamikusabb fejlődés mellett. Elengedhetetlen, hogy az ár tükrözze az ügynökség befektetett energiáit, valamint, hogy az ügyfél célja megvalósuljon, az injektált tőke pedig megtérüljön.

Csomaggal mindenki jól jár

Egy úgynevezett "win-win" helyzettel mindkét fél jól jár. Előnye, hogy a legalapvetőbb szolgáltatásokat tartalmazza, kis és nagy cégekre szabhatóan egyaránt van lehetőség az upsellre. Hátránya, hogy a többszörös bővítés az átláthatóság rovására mehet.

A „Menüt” te rakhatod össze

Összeállíthatja mind az ügyfél, mind az ügynökség egyaránt. Ami kockázati tényező lehet, hogy az ügyfél választása nem minden esetben azokra a szolgáltatásokra esik, ami az adott cég számára a siker kulcsa lehet.

Projekt alapú megbízás

Ezt azokra az esetekre javasolják, amikor tudják, hogy az együttműködés belátható időn belül lezárul. Ez elsősorban az ügynökségeknek jelent nagyobb kockázatot, ha nem tudják felmérni kellőképpen a projekttel járó költségeket, időigényt és veszteségbe billen át a közös munka. Ilyen lehet például a webfejlesztés.

Óradíjban is számolhatunk

Amennyiben kisebb projektekről beszélünk az óradíjas elszámolás a legkézenfekvőbb. Ilyen lehet egy egyszeri megbízás, vagy tanácsadás, amit per pillanat nem tartalmaz a megrendelt csomag. Ilyenkor érdemes egy előleges kalkuláció, hogy az adott ügynökség mennyi órával számol az adott feladat elvégzésére.

Közös a cél

Az ügyfél nehezebben hasonlít össze több vagy komplexebb szolgáltatást, míg az ügynökség számára a pozicionálás jelent nehézséget az ármeghatározásban. A Selector Online Marketing Ügynökség folyamatosan arra törekszik, hogy a lehető legnagyobb értéket teremtse Ügyfelei számára. Egy a cél, hiszen az ügyfél és az ügynökség kapcsolatát hosszú távon a közös sikerek fogják befolyásolni.

Kapcsolódó cikkek

Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Marketing ügynökség árak és árazási modellek

Az árazás mindig is egy kritikus pontja a vállalkozásoknak, beszélhetünk az indulókról, kezdőkről vagy olyanokról, akik régebb óta vannak a piacon.